12 maja 2019 r. około godziny 23:00 wyruszyliśmy autobusem do nadmorskiej miejscowości Rewal. Podróż trwała 8 godzin.

Wczesnym rankiem zatrzymaliśmy się w Międzyzdrojach, gdzie przywitaliśmy się z morzem, spacerując po plaży i po molo. Zwiedziliśmy promenadę nadmorską (słynną Aleję Gwiazd) oraz centrum miasta. Następnie udaliśmy się do Rewala i tam zakwaterowaliśmy się w ośrodku Bazylak. Po pysznym obiedzie udaliśmy się na spacer, zwiedzaliśmy najbliższą okolicę, centrum Rewala oraz ruiny kościoła w Trzęsaczu.

Następnego dnia po śniadaniu pojechaliśmy na wyspę Wolin, gdzie zwiedziliśmy z przewodnikiem Woliński Park Narodowy, Muzeum Przyrodnicze oraz żubrowisko. Kolejnego dnia zwiedzaliśmy Kołobrzeg, odbyliśmy spacerowy rejs statkiem po Bałtyku (przy sztormowej pogodzie).

Piątego dnia pojechaliśmy do Świnoujścia, zwiedzaliśmy miasto, park zdrojowy i molo. Następnie udaliśmy się do Kamienia Pomorskiego, aby zobaczyć zabytkową starówkę, pozostałości murów obronnych i repliki średniowiecznych machin obronnych. Mieliśmy okazję zwiedzić katedrę z jedynym w Polsce przykatedralnym wirydarzem, czyli wewnętrznym ogrodem.

Mając również na uwadze edukacyjny charakter zielonej szkoły wszyscy uczniowie uczestniczyli po obiedzie w obowiązkowych zajęciach grupowych (z j. polskiego, matematyki, chemii, biologii j. angielskiego, z historii oraz zajęć artystycznych).

Po zajęciach mieliśmy czas na różne gry zespołowe oraz spacery nad morze, podczas których zbieraliśmy muszelki i podziwialiśmy zachody słońca. Wielu z nas zauroczył ten widok.

Podsumowaniem zielonej szkoły było ognisko, które urządziliśmy ostatniego dnia. Upiekliśmy kiełbaski, wspominaliśmy miło spędzone chwile i żegnaliśmy się z nadmorskim klimatem.

Nasz pobyt dobiegał końca, więc zaczęliśmy pakować swoje rzeczy. 17 maja, zaraz po śniadaniu wyruszyliśmy w drogę powrotną. Opuszczaliśmy to miejsce z wielkim żalem.

Jadąc do domu zatrzymaliśmy się w Cichowie, gdzie zwiedziliśmy skansen filmowy Soplicowo, zjedliśmy obiad i ruszyli w drogę powrotną. Do domu dojechaliśmy w godzinach wieczornych, gdzie zostaliśmy miło powitani przez stęsknionych rodziców.

Wyjazd uczniów był idealną okazją do nauki samodzielności i odpowiedzialności. Systematycznie utrwalaliśmy zasady kulturalnego zachowania się w miejscach publicznych oraz zasady savoir – vivre przy stole. Zielona szkoła okazała się bardzo dobrym sposobem na integrację.

Mimo, że wróciliśmy już z nad morza, to w naszych głowach jeszcze długo pozostaną wspomnienia. Naprawdę miło spędziliśmy ten czas i zapamiętamy go na długie lata; był to niezwykły tydzień pod każdym względem.

Pragniemy podziękować panu Ireneuszowi Misztalowi, p. S. Faron – Mroczko, p. A. Pieczarze i p. A. Cieśli, którzy przez cały czas pobytu nad Bałtykiem opiekowali się nami.

Mamy nadzieję, że za rok również będziemy mogli uczestniczyć w ,,Zielonej szkole”.